Jag
vill börja med att tacka för de utvecklingssamtal jag tillsammans med er föräldrar
och era barn hitintills har hunnit med. Flera intressanta frågeställningar har
dykt upp, men också många värmande ord. Tack!
Jag ser fram emot att åter ha tiden att skriva mer om vad som händer i skolan här i bloggen, då jag anser att det är ett ypperligt sätt att hålla er föräldrar informerade. Tillsvidare ber jag er att uppmuntra och utmana era barn att berätta om vad de har gjort och berätta om en sak de har lärt sig eller värdesätter att de har fått öva mer på varje dag. Denna lättsamma övning är bra som minnesträning samt ger uppslag till förtroliga samtal. Förvisso är jag ganska säker på att ni redan gör detta, men ha gärna som krav att ditt barn verkligen ska berätta något de har lärt sig eller känner att de har blivit säkrare på, då hjälper du som förälder ditt barn att förstå att skolan är viktig och att ni förväntar er att de ska öva på att ta ansvar för sitt eget lärande.
Jag ser fram emot att åter ha tiden att skriva mer om vad som händer i skolan här i bloggen, då jag anser att det är ett ypperligt sätt att hålla er föräldrar informerade. Tillsvidare ber jag er att uppmuntra och utmana era barn att berätta om vad de har gjort och berätta om en sak de har lärt sig eller värdesätter att de har fått öva mer på varje dag. Denna lättsamma övning är bra som minnesträning samt ger uppslag till förtroliga samtal. Förvisso är jag ganska säker på att ni redan gör detta, men ha gärna som krav att ditt barn verkligen ska berätta något de har lärt sig eller känner att de har blivit säkrare på, då hjälper du som förälder ditt barn att förstå att skolan är viktig och att ni förväntar er att de ska öva på att ta ansvar för sitt eget lärande.
Flera
elever arbetar med lust och glädje med att skriva berättelser på lärplattorna.
Jag upplever att de blir mer stimulerade att skriva tack vare lärplattans ljudande
tangentbord, ett fungerande rättstavningsprogram och den spännande talsyntesen.
Det riktigt lyser om barnen när de lärplattan läser upp deras berättelser.
Här kommer lite bilder från den gångna veckan. På genomgången i matematik kunde nu både eleverna i åk 2 och 3 delta samtidigt. Denna gång blev dock det huvudsakliga syftet för åk 2 att uppnå en ökad taluppfattning, flera av dem behärskade dock även den nivå och det syfte som var avsett för åk 3. Denna nivå handlade om att fördjupa taluppfattningen, få en ökad förståelse för sambandet mellan addition och subtraktion samt att bättre behärska strategin att räkna uppåt vid subtraktion. Vi arbetade med detta på ett lustfyllt sätt med laborativt material.
Det blev ganska långt ändå, men nu ska jag se till att få lite helg!
Vänliga hälsningar
Petra Moudi
Här kommer lite bilder från den gångna veckan. På genomgången i matematik kunde nu både eleverna i åk 2 och 3 delta samtidigt. Denna gång blev dock det huvudsakliga syftet för åk 2 att uppnå en ökad taluppfattning, flera av dem behärskade dock även den nivå och det syfte som var avsett för åk 3. Denna nivå handlade om att fördjupa taluppfattningen, få en ökad förståelse för sambandet mellan addition och subtraktion samt att bättre behärska strategin att räkna uppåt vid subtraktion. Vi arbetade med detta på ett lustfyllt sätt med laborativt material.
Det blev ganska långt ändå, men nu ska jag se till att få lite helg!
Vänliga hälsningar
Petra Moudi
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar